Stephanie & Silvanie

Här kommer en presentation av mig och min häst.

Jag heter Stephanie Eriksson och fyller 22år i Juni och bor i Kalmar. För lite mer än 1 år sedan så startade jag och min mamma upp en ridsportsbutik vid namn Cheval Ridsport, så här tillbringar jag mina dagar. Det är ett otroligt roligt jobb, få se fina häst saker och träffa mycket trevliga människor varje dag. Kolla gärna in på vår hemsida www.chevalridsport.se. När jag inte jobbar i butiken så är jag i stallet, tränar på gym och umgås med vänner.

Till mina hästar då, jag har för tillfället 3 stycken hästar. Jag tänkte att jag bara skriver lite om Silvanie idag så får ni ett inlägg lite senare med dom andra två också :) Silvanie heter mitt KWPN TP sto men kallas för Poppie eller Poppan, hon är 13 år. Hon är efter den kända kwpn tp hingsten Manno. Jag köpte Poppie för två & ett halvt år sedan, det var min mammas bästa kompis Anna som hade henne då. Anna hade henne i 3 år, red in henne och utbildade henne i dressyren. Så när jag köpte henne hade hon inte hoppat ett enda hinder :P Men det visade sig att hon tyckte hoppningen var otroligt roligt så det är de vi tävlar för tillfället. Men målet är väl att starta lite dressyr också så småningom. Jag tränar hoppning för Mats Torstensson, B-tränare och dressyren för Linda Algotsson, B-tränare, det är dom bästa tränarna som finns! Och sen givetvis för Poppies förra ägare Anna Ullenius som är helt otrolig att rida för. Ja det får väl räcka, är det något ni undrar så är det bara att fråga på :D



En bild på min otroligt vackra häst <3


/ Stephanie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0