Nya tuffa veckan..

Yes. nu är jag inne på den nya tuffa veckan. Jag är fortfarande krasslig och kommer nog med all säkerhet vara död på tävlingen på lördag men jag har med min mina bästa groomar så dem håller iaf koll på allt som har med hästarna att göra så jag kan fokusera på mitt. Jag tänkte lägga upp schemat för nästa vecka som jag just nu kräks på men det ordnar nog upp sig till slut. Sitter just nu med en red bull i handen för att piggna på mig till dagens pass i Tystberga.

Söndag-Måndag: Natt, 22-07.30, 8.00-16.00 (Kiropraktorn kommer ut till Binkie så vila för hennes del)
Tisdag: 8-16, 18-22 (longering el. promenad beroende på vad kiropraktorn säger)
Onsdag: 8-16, 18-22 (ska försöka ta ledigt sista passet så jag kan åka och hoppträna inför tävlingen)
Torsdag: 8-16, 18-22 (Longering eller ut i skogen)
Fredag: 8-16 (Lä Markarbete)
Lördag: Tävling (Binkie avd. b 95 + 1m, Alvara 95 + Lagklass)
Söndag: LEDIG (skritt)

Sen kan jag ju också tillägga att jag redan har jobbat sen i tisdags varje dag. puuh, trött blir man ibland. Men när jag väl kommer till jobbet så flyter dagen på rätt fort så det är skönt!

Jag har varit väldigt inspirerad att skriva de senaste dagarna och det har nog med att göra att jag läst mycket andra bloggar vilket jag inte brukar göra, har t.o.m. snubblat in på Kissies blogg och fått inspiration. Får hoppas det håller i sig den kommande mördarveckan..

Steffie min vän, var äääär duuu? :D hahaha! Hon och Poppie har iaf tävlat några 1.10 klasser nu och med strålande resultat. Så akta er i vår för dem, för nu är de på hugget! :D

På bilden är det Malin och Alvara i en reg. 130. Dem har tidigare haft resultat upp till i nat. 140 och dit är dem nu påväg tillbaka efter Malin har fått barn osv. Så glad att jag får låna henne på lördag. Jag hoppade henne lite idag och det gick super. Det går nog suveränt på lördag! Hoppas laget som består av 4 ekipage får minst 3 nollor så det blir omhoppning! Det var säkert 5 år sen jag startade omhoppning pga unghästklasser. Men denna dam kommer jag isf använda mig av ett högre tempo ist för snäva svängar då jag aldrig skulle få runt denna hoppglada dam som jag inte känner till 100 % ännu i hoppningen, det bästa är nog att hon hoppar i alla lägen och ställer upp jämt. Så är det nån som gör fel på lördag så är det garanterat jag. ;P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0