God morgon

Jag har haft fullt upp den föregående veckan då Binkie fick flytta till nya stallet lite tidigare då hon blev dålig igen i måndags. Hon hade troligen fått i sig nått dåligt i hagen eller höet så en allergisk reaktion uppstod och hon svullnade upp mycket i, mellan och på ganascherna. Det tog två dagar innan det gick över. Men nu står hon iaf på erikslund och hon trivs jättebra! Mycket lugnare nu vilket gör mig jätteglad!! :)

I onsdags var hon bättre och fick åka på hoppträning hos Jane. Det spöregnade på vårat första utomhusträning för i år men hon skötte sig exemplariskt. Jag var så nöjd. Mycket bättre galopp, inga tendenser till stopp utan det flöt på jättebra!

Lördag-tävling
Hon var anmäld till 90-1m så jag kände att hon bara skulle komma runt. I första klassen var hon redan framme ordentligt och var riktigt fin. Dock var jag för ambitiös på sista hindret, jag la henne bra intill men gav för mycket hand och överlivet kom för tungt fram så hon blir osäker och petar bommen med bakbenen men jag är jättenöjd ändå! I 1m klassen blev jag okoncentrerad och räknade inte sprången så kom på 7,5 ist för 8 sen var det en skarp högersväng upp på nästa och galoppen blev lindande och kom inte igång ordentligt så petade en bom där med. Men hon gjorde ett kanonjobb! Jag är supernöjd! Nu blir det tävlingsvila fram till den 17e maj. Då det är allsvenskan omg. 2 på hemmaplan. Ska även starta Alvara då så det ska bli rikigt skoj! :)

Tjiiing! /E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0