Poppie 9/2

Igår åkte jag med Poppie till ridhuset, som ligger ca 15min ifrån stallet jag står i.
Allt gick jätte bra, hon var väldigt mjuk och fin i sidorna. Red med gramanen idag, samma som med Emmas Binkie så trivs Poppie väldigt bra med den. Red fram henne i en lugn och låg form för att sedan plocka upp henne i en lite högre form än vad jag brukar. Det har hon väldigt lätt för dock, det är väl en nackdel som Emma och jag har med våra hästar. Dom är byggda för att gå i den höga formen. För när showhästarna går framför vagn så ska dom gå i en väldigt hög form för att få fram sina höga knälyft, vilket gör att dom tappar ryggen och baken.

Idag lekte vi även lite med passagen, det var ett bra tag sen vi gjorde det så Poppie var lite frustrerad att hon inte hittade takten riktigt. Men vi fick till några fina sträckor i passage iaf :)

Passage





Galopp





Poppie blir arg för hon inte hittar takten i passagen xD







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0