Poppie 10/2


Idag så gick jag upp tidigt och red Poppie innan jag började jobbet. Vi red på fältet och det gick super bra! Ville inte sluta rida, haha. Hon var hilma lyhörd och ville verkligen göra sitt bästa varje steg hon tog.
Prövade att rida på ett annat bett i dag ocskå. Det är bettet som jag brukar ha på Avanti egentligen men nu tror jag allt att dom får dela lite på det för Poppie gick också super på det :)



Här är en beskrivning på bettet.

Bett Stubben EZ Control 3 rings Gag

Ring-Ø: 65 x 125 mm
Tjocklek : 14 mm

Bettet är utvecklat av hoppryttare på elitnivå.

Ett bett som ligger mjukt och bekvämt i hästens mun. Endast när hästen bjuder motstånd mot handen ger den rigida funktionen verkan. Så fort hästen ger efter och accepterar bettets inverkan ligger det rörligt och mjukt mot tunga och underkäke igen. Många hästar börjar efter ett tag att korrigera sig själva.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0