Mina hästar

Tänkte presentera mina två andra hästar.

Börjar med min första häst Ture. Han är en nordsvensk och är 18 år gamal. Han är alltså min första häst, jag fick honom på julaftonen 1999 då var jag bara 9 år och Ture var 6 år. När vi köpte honom så hade han inte gjort mycket, stått i en hage och blivit lite tömkörd. Ture är den snällaste häst man kan hitta! Man kan verkligen göra ALLT med honom.
I ridningen är han lite seg om man är i paddocken men så fort man kommer ut och rider ihop med lite fler hästar så taggar han till och det är roligt! Ture har både startat klubbhoppningar och klubbdressyr, dock inga höjder eller svåra pogram :P Han älskar att få uppmärksamhet, när man står utanför hans box och ingen klappar honom så slänger han med huvudet och fladdrar med läpparna så att man ska se honom, haha!






Sen har jag mitt D-ponny sto Avanti 173 som är 12 år. Hon har en lite speciell färg, hon är nämligen Sabinoskäck.
Avanti fick jag i noveber 2005. Hon är en otroligt pigg häst, det går knappt att förklara vilken energi den ponnyn har! Ska försöka filma någon gång jag rider så får ni se. Avanti och jag har startat ganska mycket hoppning, vi har hoppat några LB rundor och sen har hon även startat debutant fälttävlan med mig också och det tyckte hon var himla roligt. Då var dressyren inte hennes starka sida, då hon hade väldiga problem med att fatta vänster galopp ett tag. Avanti är också en otroligt snäll häst, hon skulle aldrig göra någon illa och hon går med på det mesta. Avanti och jag har tricktränat ganska mycket också, det tycker hon om! Hon kan puss, le, nästan helt buga, yoga (lyfta bakbenen och ta godis) och dricka ur flaska när man ber henne. Otroligt lätt lärd häst!
Nu är jag ju för gamal för att tävla henne, men jag kan inte sälja henne. Hon betyder alldeles för mycket för mig, så hon får stanna :)





Undrar ni nått om Ture och Avanti så är det bara att fråga :D

/Steffie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0