Glömde bort att..

Skiva om gårdagens underbara ridpass. Efter mina besök hos naprapaten så har min sits förändrats mycket. Detta gör att jag kan inverka bättre på Binkie och det gick så bra igår. Satt utan stigbyglar hela passet och fick med henne i bogarna i alla gångarter även om galoppen är svårast. Jag hade lagt ut 4 travbommar på en av volterna och när jag var riktigt nöjd med framridningen och hade henne mellan hjälperna så red jag på dessa och hon gjorde det kanon! Mjuk och följsam och behövde driva fram henne och det läget kommer man till
När hon arbetar ordentligt. Annars springer hon gärna ifrån arbetet. Hon är ju en het häst men när hon verkligen arbetar med HELA kroppen så är hon inte så stark ännu och man får driva fram henne. Men gillar den känslan för då rider men verkligen fram till bettet. När jag var nöjd över bommarna i båda varven så gav jag mig. Då hade jag ändå ridit i ca 50min. Nöjd!
/E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0