Emma & Binkie

Tänkte skriva en presentation om mig och min häst Binkie.

Jag heter Emma och blir 21 i år. Jag kommer från lilla staden Trosa ca. 40min bilfärd söder om Huvudstaden. Jag har gått hästinriktat gymnasium o fick sista året stipendium för spår hästhållning. Jag har även tagit hästskötarexamen. Jag kan berätta mer om mina utbildningar en annan gång. Jag jobbar idag 50% med hästar och ca 40-50% som personlig assistent.

Min häst Binkie f. 2006 köpte jag när hon var 2 år. Jag hade sett en video på henne där hon sprang i hagen. Redan där hade jag bestämt. Henne ska jag ha! Några dagar senare begav jag och Carro oss ner till Helsingborg o såg henne i hagen och klappade på henne. Mer än så var det inte. En vecka senare var hon hemma i hagen i Trosa. Hon var nästan helt ohanterad så henne har jag arbetat med från början. Jag red sedan in henne som 2,5-3åring. Sen hoppade jag även in henne för världens bästa tränare Jane Johansson. Hon startade 90cm som fyraåring men under hösten var vi borta från all träning o tävling så mer blev det tyvärr inte. Nu i år är hon 6år och har för 2 veckor sen debuterat 105 o till sommaren blir det 110 som gäller. Dressyren har hon startat LB med min urduktiga kompis som hjälper mig ibland med henne.

Det som för Binkie o Silvanie tillsammans är att dem är av rasen KWPN TP. Alltså holländsk kör/showhäst. Dem är även släkt med varandra. Får ta o visa deras stamtavlor någon dag. Sen kan säkert Stephanie göra en bättre förklaring av vad KWPN TP innebär och har för mål osv med avel o tävling. Även fast vi använder våra hästar som ridhästar är dem båda toppstammade inom TP.

/E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0