Dagens ridpass

Idag passade jag på att rida på morgonen innan jobbet då ridhuset skulle vara upptaget hela kvällen. Jag började med en lång framskrittning ute, ca 25 min. Red henne i låg o lång form med mycket böjande och ställande. Hon var väldigt spänd i början men blev väldigt fin sen. I ridhuset gick det inte lika bra.. Stenhårt underlag och okoncentrerad häst men jag var iaf ganska nöjd när jag gav upp för att sen skynda mig till jobbet. På kvällen åkte jag ut efter jobbet och mockade o fixade foder samt passade på att mysa med henne.

I morgon planerar jag att rida fram henne på gramanen för att slippa dragkampen. Hon trivs väldigt bra med att vara "inspänd" och blir lugnare av att stadigt vara i form och när jag sen tar av gramanen så får jag ett väldigt bra resultat och kan fortsätta arbeta vidare. Jag slipper då också det spända och oroliga.
Vi hörs!
/E
Jag bjuder på den här bilden. Mickis Mört är fotoografen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0