Bästa dagen på länge

Idag så har jag haft bästa dagen på länge. Det kan nog bl.a. Bero på att jag började dagen med ett sjukt bra ridpass. Det var hoppning som stod på
Schemat. Började men att rida fram i lång och låg form och böjde i sidorna. Kände redan i framridningen att både mitt naprapatbesök o binkies tömkörning gjort susen! Höger varv som brukar vara skitsvårt var lättare idag. Det blev en del språng på enkelt räcke på en volt. Där jag bara ville att hon skulle gå i jämt och format runt inner. Sen var det en linje med bock-8,5m-räcke-8,5m-bock. Hon blir så taggad så det är ju svårt att bibehålla takt o tempo på en rak linje men hon skötte sig kanon. Jag blev så glad över detta ridpass så hela dagen har flutit på hur bra som helst.

Hästarna på jobbet var också hur duktiga som helst. Efter jobbet åkte jag och bytte täcke på Binkie samt gett lite lucern. Sen ringde sara och bjöd över mig på middag. En trerätters såhär på torsdagen var inte helt fel! Mums!

Nu ska jag strax köra hem och sova. I morgon har jag dubbla jobbpass. Först 12-17 sen 22-7.30 så en annan tjej ska mocka och fixa maten åt Binkie. Så hon ska vila och bara gå i hagen i morgon. Så jag ska passa på att ta en liten sovmorgon till typ 10.30 om jag lyckas sova så länge.

/E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0