02:44

Yesbox, klockan är mitt i natten och jag är vaken. Sitter nämligen på jobbet och slutar inte förren vid 7.30. Jobbade först på dagen i Tystberga där jag jobbar med hästar. Hade otroligt mysiga ridturer idag i solen. Hästarna var glada i det fina vädret och pulsade glatt på i snön. Sen när jag kom hem därifrån blev det till att laga mat och sen sova en sväng.

Binkie fick komma ut o skritta i snön med en supergullig tjej i stallet som hjälpte mig med henne idag. I morgon (idag) står tömkörning på schemat på kvällen när jag vaknat. Sen är det tacokväll med tävlingstjejerna i klubben. Det blir nog mysigt. Sen väntas det en natts jobb till eller lättare sagt två nätter. Jobbar både natten till söndag och till måndag.

På söndag eller i början på nästa vecka så ska Binkie flytta till ett annat stall på lite träning. Är det så att hon trivs bra där så kommer hon nog flytta dit permanent från första maj. Det är samma stall som Sara har sin häst och kan i och med det hjälpa mig mera med Binkie. Dem har ridhus som i princip alltid är ledigt och fina hagar och en ganska liten utebana men på sommaren kan man ju rida ut och sen är det ju bara att lasta hästen annars och köra till klubben där hon står nu, där finns en riktigt stor utebana. Jag hoppas att hon trivs bra där då hon är så rastlös o halvstressad i stallet där hon står nu och folk irriterar sig på henne o gapar när hon sparkar i väggen. Det försvinner nog troligen i ett lugnare stall med fler fodringar och andra människor. Hon har ju dessutom börjat att gnaga och krubbita på stolparna i hagen vilket suger. Jag hoppas att beteendet försvinner där. Det är många för och nackdelar med stallen men nu får hennes välmående och stress väga upp vid flytten. Mina träningsmöjligheter för hoppningen är helt enkelt att jag får köra till träning här efter om jag flyttar.

Tänkte också passa på att skriva lite om vad hon äter för foder och så. Jag räknar alltid ut hennes foderstat efter hö-analysen då jag lärde mig det i skolan och efter det inser man verkligen hur viktigt det är med uträknad foderstat. Hon äter två olika sorters hö. Men nu när jag skriver så lägger jag ihop dem:

Morgon: 2kg hö, 0.5kg krafft rider

Lunch: 3kg hö, 0.5kg krafft rider, 0.5kg lusern pellets

Sparknät(hönät som hängs in när hon sparkar för mycket i boxen, annars får hon det vid kvällsfodring + kvällshö) : 3kg hö

Kväll: 2kg hö, 0,5kg krafft rider, 0.75dl salt, 1dl e-vitamin.

/E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0