Hemma o vilar

Just nu ligger jag i soffan under täcket i chillar lite efter att ha haft jouren på morgonen i stallet. Sen passade jag på att slå ner massa stolp i hagen så jag är helt slut i mina armar efter att ja slagit med släggan. Vid 14 ska jag åka ut till stallet igen och ta in massa hästar och också rida Binkie.

Jag planerar att rida och klättra som uppvärmning och sen blir det ett dressyrpass på banan med mycket galopparbete.

Igår hoppade jag Binkie för att känna av henne från sist och sen ska ju hon få hoppa en klubbtävling på måndag. Hon var faktiskt riktigt duktig! Hon har mycket bättre och stadigare galopp nu när hon har fått galoppera ute på större ytor mycket. Ställde fram hinder så att jag skulle kunna rulla på en bana med både långa och korta distanser. Dock fick hon inte riktigt längden i sprången men det beror också på att jag red på vanliga bettet och inte novabettet som
hon brukar hoppa på. Hon blir lite försiktig och inte suger ordentligt med det vanliga då hon är otroligt känslig i munnen trots att hon kan bli stark. Kan försöka lägga ut filmen sen när jag bloggar från datorn och inte iPhone :)

Hörs sen.
/E



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0